50 jaar 3×2 in Oudheidkamer

Wie heeft er niet aan meegedaan ? Het grote vakantiewielerspektakel dat elk jaar in de 5e week van de zomervakantie in Ridderkerk wordt georganiseerd?

Uniek in Nederland. Het 3 x 2 gebeuren wordt dit jaar voor de 50e keer gehouden! Dit wordt eindelijk , door corona met 2 jaar vertraging, gevierd tijdens de 3×2 week van 8 augustus, maar ook met een tentoonstelling in de Oudheidkamer.

Met de hulp van een aantal echte oud 3×2’ers zoals Ton Kuhlmann, Jan van Gelder, Gert van der Graaf, Gerrit Langeweg en Wijnand Punt is het de werkgroep wisseltentoonstellingen van de Oudheidkamer gelukt om een tentoonstelling op te zetten die veel herinneringen zal oproepen.

Van de Waardentoer, de voorloper van 3×2, tot nu zijn er veel groepsfoto’s te bewonderen. Zo kunnen veel Ridderkerkers zien hoe sportief ze vroeger waren en zichzelf ongetwijfeld herkennen op de beelden, die op de uitgestalde borden te zien zullen zijn.

De tentoonstelling is te bezichtigen van 27 juli t/m 10 september 2022 en er zullen dan ook vele deelnemers van door de jaren heen hun weg naar ons plaatselijke museum gaan vinden.

De officiële opening voor genodigden zal geschieden door Mevr. Lien Oostdijk. Ze is de echtgenote van de oprichter van 3×2 Sjaak Oostdijk en is inmiddels 101 jaar oud.

De Oudheidkamer is geopend van woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur in het welbekende pand aan de Kerksingel 26.