Actieve gastles bij u thuis

Heeft u interesse in schilderen, fotografie, muziek, dans, beeldhouwen of een andere vorm van kunst en cultuur? Met de een-op-een-gastlessen van het project Cultuur Dichtbij leert u iets nieuws of bent u actief bezig. U krijgt een inkijkje bij de kunstenaars en zij vertellen u meer over hun vakgebied en/of passie. Afhankelijk van de gastles gaat u samen aan de slag om uw creatieve brein te enthousiasmeren. Deelname is gratis.

“De ouderenadviseurs van Facet Ridderkerk zijn door Servicebureau Onderwijs & Cultuur benaderd om, in het kader van het project Cultuur Dichtbij, mee te denken over hoe ouderen in het zonnetje gezet kunnen worden en hen kennis te laten maken met kunst en cultuur”, zegt Frances Kroeze, ouderenadviseur bij Facet Ridderkerk.

In het voorjaar hebben een aantal senioren een gastles thuis ontvangen. Hier zijn hier veel positieve reacties op gekomen. Deelnemers vertellen: “Ik heb veel geleerd wat ik nog niet wist over mijn eigen fototoestel, zo zie je maar weer, nooit te oud om te leren” en “Wat een prachtig cadeau, de tijd vloog om, de dame met de harp was zeer professioneel en het was een geweldige ervaring om samen te mogen spelen.” Een andere beleving was: “Mijn hoofd zit vaak vol met niks doen, nu heb ik weer energie gekregen in mijn hoofd door zoiets leuks te doen.”

Bent u enthousiast geworden en lijkt het u leuk om een gastles te krijgen? Aanmelden kan bij Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350. Wanneer er voldoende aanmeldingen zijn, worden de gastlessen in de Week tegen Eenzaamheid van 30 september tot en met 7 oktober nogmaals georganiseerd. Wilt u meer weten? Neem contact op met Facet Ridderkerk en vraag naar Henny de Wilt of Frances Kroeze.