Alzheimer Cafe: lezing over keuzes rondom levenseinde

Karaat Mantelzorg biedt namens het Alzheimer Café Ridderkerk op maandag 12 juli van 19.15 tot 20.00 uur een digitale (live) lezing aan van de NVVE (De Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig levenseinde) over keuzes rondom het levenseinde. Deelnemers kijken thuis via de computer, tablet of smartphone mee naar de lezing (een camera en geluid zijn noodzakelijk). Vragen kunt u stellen via de chat en meedoen is gebruiksvriendelijk. Deelname is gratis. Na aanmelding ontvangt u via Karaat Mantelzorg een e-mail met daarin de link naar de digitale lezing.

De laatste levensfase is geen onderwerp waarover u makkelijk praat. Door het gesprek toch met elkaar aan te gaan verkleint u de kans dat uw naaste in een situatie terechtkomt waarvoor hij/zij zelf niet gekozen zou hebben. Het liefst wilt u voorkomen dat er in de laatste levensfase van uw naaste medische beslissingen worden genomen waarmee hij/zij bij vol bewustzijn niet zou hebben ingestemd. Daarom is het verstandig zo vroeg mogelijk over die situaties na te denken en u te laten informeren.

In de lezing wordt aandacht besteed aan:
• Keuzes rondom het levenseinde
• Wilsverklaringen, hoe belangrijk zijn ze en waar moeten ze aan voldoen?
• Euthanasie, waar hebben we het (niet) over

Voor aanmelden kunt e-mailen naar info@karaatmantelzorg.nl.  Voor vragen kunt u bellen naar 0180 763 717. U kunt vragen naar Mineke Boon, senior mantelzorgconsulent en projectleider Dementievriendelijk Ridderkerk of mantelzorgconsulent Angelique Bloemberg.