Alzheimer Café: Wat is Dementie?

Op 8 mei 2023 is er weer een Alzheimer Café Ridderkerk in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Het onderwerp is “Wat is Dementie?” met als gastspreker      Drs. Rozemarijn van Bruchem-Visser, Internist ouderengeneeskunde (Erasmus Medisch Centrum) .

Wegens ziekte is dit onderwerp afgelopen februari niet doorgegaan, om die reden in mei alsnog dit onderwerp.

Op het moment dat je geconfronteerd wordt met  ‘Dementie’ zullen allerlei vragen opdoemen. Zoals bijvoorbeeld: Waaraan merk je dat iemand dementie krijgt? Hoe ontstaat dementie? Kan er iets aan gedaan worden? Hoe ga je om met veranderingen in gedrag? Is het erfelijk en wat zijn risicofactoren?

Tijdens deze avond zal over al deze zaken met elkaar in gesprek worden gaan en heeft u de gelegenheid om ook uw vragen te stellen.

Wilt u met ons meepraten over dit onderwerp, dan bent u van harte welkom op het Alzheimer Café van 8 mei 2023.

Het Alzheimer Café is een ontmoetingsplaats voor mensen met dementie, hun familieleden, vrienden en andere belangstellenden. Het Alzheimer Café vindt iedere 2e maandag van de maand plaats. De avond begint om 19:30 uur en duurt tot ongeveer 21:15 uur.

Er is een informatiestand met brochures van Alzheimer Nederland en er zijn boeken met diverse onderwerpen over dementie aanwezig. U kunt deze boeken gratis lenen.

Deze activiteit wordt georganiseerd door de werkgroep Alzheimer Café Ridderkerk bestaande uit Facet Mantelzorg, Salem, Riederborgh, Internos en Aafje en Alzheimer Nederland.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Angelique Bloemberg, mantelzorgconsulent Facet Mantelzorg via 0180 – 432350 of info@facetmantelzorg.nl