Agenda

Apotheker Theo Hans Kuijvenhoven gastspreker tijdens ledenbijeenkomst PCOB Ridderkerk

Theo Hans Kuijvenhoven, apotheker te Slikkerveer, is op 22 februari 2023 de gastspreker tijdens de ledenbijeenkomst van PCOB Ridderkerk. De taak van een apotheker is veelomvattend. Hij is zorgverlener met deskundigheid op het gebied van medicijnen. Hij moet de klanten onder meer goed informeren over het gebruik, de bijwerkingen, et cetera.

In de afgelopen jaren is de werkdruk sterk toegenomen. In de pers verschijnen regelmatig berichten over medicijnen die langere of korte tijd slecht leverbaar zijn. Het kost de apotheker vaak veel extra tijd en inventiviteit om die tekorten op te lossen. Klanten moeten dan soms noodgedwongen wisselen van medicijnmerk. Dit leidt af en toe tot gefrustreerdheid en soms zelfs agressief gedrag richting de apotheker en zijn assistenten. Gelukkig gaan ook veel zaken goed. De bijeenkomst, die wordt gehouden in de Christus is Koningkerk aan de Juliana van Stolbergstraat 44 in Slikkerveer, wordt op een bijzondere wijze afgesloten. Aanvang 14.00 uur. De toegang is gratis. Ook niet-leden zijn welkom.