Astrid Joosten presenteert het Groot Dictee Ridderkerk

Vrijdagavond 8 november aanstaande organiseert Rotary Ridderkerk voor de vierde maal het Groot Dictee Ridderkerk. Dit keer stelt het Gemini College haar aula belangeloos ter beschikking voor het dictee.

Deelnemers van het dictee kunnen zich laten sponsoren per goed geschreven woord en/of voor een vast bedrag. Voorgaande dictees waren een groot succes met mooie opbrengsten. Doel van dit Groot Dictee Ridderkerk is de Stichting Overleven met Alvleesklierkanker (OAK) financieel te ondersteunen bij hun activiteiten. De stichting is meer bekend als Support Casper naar de chirurg prof dr. C. van Eijck.

Rotary Ridderkerk heeft de bekende Nederlandse TV presentator Astrid Joosten weten te overtuigen dat zij het dictee komt voorlezen. Zij is ambassadrice van de stichting.

Mee doen met het dictee

Ga naar de site www.rotaryridderkerk.nl waar u zich in kunt schrijven en overige informatie kunt vinden.  Informatie over het doel, zie https://www.supportcasper.nl

Het dictee telt ongeveer 200 woorden. U dient als deelnemers sponsors te vinden per goed geschreven woord of sponsors die een vast bedrag betalen. Sponsoring per goed geschreven woord is het leukst en spannendst. Stel u heeft een sponsor die 25 cent betaalt per goed geschreven woord, dan haalt u 50 euro op als u alles goed heeft.

Als u uw best doet levert dat direct een hogere bijdrage op.

Schrijf u snel in want de zaalcapaciteit is beperkt!

Rotary Ridderkerk is een club die is opgericht op 16 juni 1975 en circa 40 leden telt met diverse zakelijke, publieke en maatschappelijke functies. De leden wonen of werken in  de gemeente Ridderkerk of gemeente Hendrik Ido Ambacht. Binnen de club staat onderlinge ‘fellowship’ (kameraadschap) en lokale maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel. Rotary is een serviceorganisiatie. Dat wil zeggen: de leden steunen op verschillende manieren hun medemens zonder onderscheid van ras, geloof of politieke overtuiging. De doelstelling van Rotary komt kernachting tot uitdrukking in haar lijfspreuk ‘Service above Self’.  Bij Rotary betekent dit dat je bereid bent iets van jezelf te geven. Dat je dienstbaar wilt zijn aan de samenleving en dit in de praktijk ook zichtbaar wilt maken. Niet alleen door het opzetten van fundraisingprojecten zoals bijvoorbeeld het dictee, maar ook door het ter beschikking stellen van (vak-)kennis.