Benefiet Orgelmarathon Laurenskerk Rotterdam

Op zaterdag 10 september 2022 van 12.00 tot 18.00 uur is er een Benefiet Orgelmarathon in de Laurenskerk Rotterdam. Maar liefst zes organisten zijn te horen gedurende deze 6 uur durende marathon. De opbrengst van de collectes deze dag is bestemd voor de restauratie en innovatie van het hoofdorgel.

Ieder heel uur zal een organist een deel van het programma spelen. Hayo Boerema, Petra Veenswijk, Geerten Liefting, Arjen Leistra, Leo van Doeselaar en Evan Bogerd zullen ieder een deel van de Orgelmarathon voor hun rekening nemen. Ze spelen een gevarieerd programma. Publiek kan de hele dag in- en uitlopen bij deze Benefiet Orgelmarathon. Liefhebbers mogen uiteraard ook de hele middag genieten van de orgelklanken.

De Laurenskerk is al enige tijd bezig met het verzamelen van geld voor de renovatie van het orgel. Het grootste instrument van Nederland heeft na 49 jaar een flinke opknapbeurt nodig. De renovatie is onderdeel van het plan ‘Hyperorgel Rotterdam’ van de Stichting Grote of Sint Laurenskerk. Binnen dit plan wordt ook gestreefd naar een revolutionair, digitaal te bespelen ‘hyper’-pijporgel in het koor van de Laurenskerk. Ontwikkeling van dit hyperorgel is gepland na de renovatie van het hoofdorgel.

Lees meer over het project en de renovatie van het orgel op www.hyperorgelrotterdam.nl

De toegang tot de Orgelmarathon is gratis. Er wordt een donatie gevraagd door middel van (digitale) collecte die rechtstreeks ten gunste komt van het orgelfonds.