Beweegweek voor ouderen in Ridderkerk

Van maandag 8 tot vrijdag 12 mei 2023 is de Nationale Beweegweek voor ouderen. Ook in Ridderkerk wordt hier door Facet Ridderkerk aandacht aan besteed.

Bent u geïnteresseerd in sporten en bewegen met andere 60-plussers? Deze week staan alle deuren bij het volwassenen- en seniorensport programma open en komen we samen in beweging. U kunt gratis kennismaken met lessen zoals gymnastiek, yoga, dans, tennis, wandelen en de SPORTsWall. Ook aangepaste lessen zoals stoelgym en stoelyoga zijn te volgen. Alle lessen zijn onder begeleiding van enthousiaste en gediplomeerde vakkrachten. U hoeft niet altijd een goede conditie te hebben, want bij deze activiteiten staan ontspanning, plezier en sociale contacten centraal.

Op woensdag 10 mei van 10.00 – 12.00 uur kunt u lekker bewegen met de SPORTsWall in het wijkcentrum Bolnes. De SPORTsWall is een interactieve muur om te bewegen, leren en ontmoeten. Door deze interactieve muur wordt er een grenzeloze keuze aan leuke activiteits- en denkspellen op de muur geprojecteerd. Deze spellen worden vervolgens aangestuurd door ballen tegen de muur te gooien. De muur is nieuw en zeker geschikt voor ouderen. Er kunnen spellen gedaan worden zoals memory, puzzels of educatieve spellen over bijvoorbeeld de geschiedenis van Ridderkerk.

Vanaf dinsdag 16 mei wordt er vanaf 16.00 uur wekelijks gewandeld met de Nationale Diabetes Challenge (NDC). De wandeling is onder begeleiding van Ridderkerkse huisartsen, praktijkondersteuners en vrijwilligers. Wandelen is voor mensen met en zonder diabetes een goed medicijn. De NDC is alleen geschikt voor beginnende wandelaars. Wilt u de komende maanden gezellig met elkaar wandelen en werken aan een gezonde leefstijl? Doe dan mee met deze activiteit. De startplaats is het gemeentehuis, Koningsplein 1.

Wilt u weten op welke dagen en tijden alle beweegactiviteiten zijn? Kijk dan op de website van Facet of neem telefonisch contact op. Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden? Neem dan contact op met Facet Ridderkerk, Jesper Lagendijk via jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl of 0180 – 432 350.