Bijeenkomst brandveiligheid en noodsituaties

Vanuit Ridderkerk Langer Gezond wordt er op maandagochtend 20 maart 2023 een voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd over brandveiligheid en noodsituaties.

Vanuit Brandweer Ridderkerk wordt er verteld over brandgevaarlijke situaties in en om het huis. Er wordt stil gestaan bij wat u moet doen als er toch brand uitbreekt in bijvoorbeeld de huiskamer of keuken. Ook wordt er aandacht besteed aan rook- en koolmonoxide melders, brandblusmiddelen en de nieuwste preventieve ontwikkelingen.

Het tweede deel van de ochtend zijn ambulancebroeders aanwezig om voorlichting te geven over hoe u moet handelen in een noodsituatie. Hierbij moet u denken aan situaties in huis, bellen met het noodnummer 112 en persoonlijk alarm. De dag zit boordevol tips en adviezen over uw eigen veiligheid en die van anderen.

De bijeenkomst vindt plaats in Wijkcentrum Bolnes, Noordstraat 255a. De koffie/thee staat klaar en deelname is gratis. De bijeenkomst duurt van 10.00 – 12.00 uur. Inloop is vanaf 09.45 uur.

U kunt zich inschrijven via info@facetridderkerk.nl. Telefonisch aanmelden mag ook bij Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350.