Brede School heeft aandacht voor dier en milieu

Voor de Brede School Ridderkerk telt iedereen mee, want: met en voor elkaar is altijd beter. Ook dieren en het milieu hebben de aandacht van de wijkpartners.

De winter is bij uitstek de tijd van het jaar om vogels te voeren en te ondersteunen. Er zijn veel verschillende soorten voer én manieren om de vogels te helpen. “In Blok 3 gaan we in de wijk Rijsoord op 19, 20 en 21 februari de vogels ondersteunen door vogelhuisjes te timmeren, pindaslingers te maken en een vogelvoederraam te maken, in de wijk Drievliet  gaan we op 21 en 22  januari aan de slag. Deze activiteiten zijn een doorslaand succes, want ze zitten helemaal vol”, zegt Brede School coördinator Terry Wisse. “De kinderen gaan met wilgentakken een vogelvoederraam maken. Deze wilgentakken zijn beschikbaar gesteld door Gerard Collée uit Rijsoord die pas hiervoor z’n wilgen had geknot. Het raamwerk zal door de kinderen worden versierd met onder andere vetbollen, pindaslingers, trosgierst en toiletrollen besmeerd met pindakaas en vogelvoer, deze kan in de tuin of op het balkon gehangen. De vogelhuisjes worden getimmerd bij het NME Centrum ‘De Groene Draak’ en op deze manier zorgen “met elkaar voor elkaar” en helpen we de vogels de winter door.”

Bij de Brede School kunnen kinderen zich na schooltijd ontwikkelen op het gebied van sport, cultuur en gezondheid. “Het is goed voor de sociaal- emotionele ontwikkeling van kinderen om met andere kinderen en partners uit de wijk activiteiten te ondernemen, daar worden we allemaal een beter mens van want: met elkaar is beter dan alleen”, aldus Terry.

Benieuwd naar de activiteiten van Blok 3 van de Brede School? Bekijk www.bredeschoolridderkerk.nl