Chakradans in wijkcentrum de Fuik

Met veel plezier hebben de eerste groepen deelgenomen aan de cursus Chakradans bij Annemiek IJsselstijn en Barbara Ferbrache in wijkcentrum de Fuik in Ridderkerk. De deelnemers geven aan hoe fijn het is om in kleine groepen iets leuks te doen in deze tijd, wanneer er veel spanning en onzekerheden zijn. De ruimte is sfeervol aangekleed met doeken en bewegende lichtkleuren en met ruime afstand kan een ieder veilig en toch vrij bewegen. In januari starten de nieuwe workshops.

Wat is Chakradans en hoe werken Chakra’s in ons lichaam?
Elke chakra is verbonden met bepaalde zenuwknopen en organen en ook met onze emoties en gemoedstoestanden. De chakra’s zorgen voor aanmaak of afbreuk van hormonen in ons lichaam (stress- en/of gelukshormoon) Op deze manier hebben de chakra’s invloed op onze lichamelijke, geestelijke en emotionele gezondheid.

Een chakra kan in balans of disbalans zijn. Ook kan een chakra volledig open staan, zodat al je energie wegstroomt naar je omgeving en je je dus moe voelt. Of een chakra kan afgesloten zijn waardoor je voelt dat je maar niet oplaadt. Chakra’s zijn gevoelig voor energiestromen zoals gedachten, emoties en overtuigingen.

Alles staat met elkaar in verbinding, wanneer de ene chakra geblokkeerd is, kan het zorgen dat een andere chakra gaat ‘overwerken’. Ben je helemaal in balans, dan kan de energie vrij doorstromen en voel jij je gezond en vitaal. Iedere chakra trilt van nature op een bepaalde manier en dingen met dezelfde trilling brengen deze chakra in balans, zoals bepaalde emoties, kleuren, geuren en muziek.

De chakradans is een individuele dansbeweging met de ogen dicht, op ruime afstand van elkaar met of zonder stoel voor houvast. Het zorgt ervoor dat wij door de beweging op muziek uit Afrika, Zuid en Noord Amerika direct in contact komen met onze chakra’s waardoor onbewuste blokkades kunnen openen en oplossen. We maken allemaal andere gebeurtenissen mee en ontwikkelen ons op onze eigen manier. Maar iedereen maakt met dansen geluks-hormonen aan; dit zorgt voor welzijn en gezondheid! En dat is juist in deze tijd zo belangrijk.

Wil je ervaren wat Chakradans voor jou kan betekenen? Geef je dan snel op voor de kennismakings-workshop op woensdagochtend 6 of zaterdagochtend 9 januari voor de prijs van 25 euro.

Het is ontspanning voor iedereen; jong, oud, man of vrouw zonder danservaring, maar mèt een open-mind en zin in iets leuks.

Aanmelden kan via vrouw-en-power.jouwweb.nl of via een WhatsApp bericht op telefoonnummer 06 2606 2724.

Annemiek en Barbara