Concert Laurenskerk Rotterdam: Orgel Special door Michel Bouvard (FR)

Tijdens dit bijzondere avondconcert op zaterdag 19 maart neemt de bekende Franse orgelgrootmeester Michel Bouvard plaats achter het hoofdorgel van de Laurenskerk Rotterdam.

Op het programma deze avond composities van Charles Raquet, Eustache de Caurroy, Louis Couperin, zijn grootvader Jean Bouvard en César Franck.

Michel Bouvard

Bouvard kreeg zijn liefde voor de muziek mee van zijn grootvader Jean Bouvard, organist en componist. Hij studeerde orgel bij Suzanne Chaisemartin en André Isoir aan het Conservatorium van Parijs. Hij vervolledigde zijn vorming bij de organisten van Saint-Séverin: Michel Chapuis, Francis Chapelet en Jean Boyer. Hij werd zelf titularis van dit orgel en bleef het gedurende tien jaar.

In 1983 behaalde hij de Eerste prijs in het internationaal concours in Toulouse. In 1985 werd hij docent aan het regionaal Conservatorium van Toulouse, in opvolging van Xavier Darasse. Kort hierna begon Bouvard als orgelleraar op de hogere muziekschool van deze stad. In 1994 werd hij directeur van het nieuwe departement orgel en klavierinstrumenten in het Conservatoire National van Toulouse. In 1995 startte Bouvard als docent orgel en interpretatie aan het Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris, samen met Olivier Latry.

Sinds 1996 is hij titularis van het Cavaillé-Coll-orgel in de Basilique Saint-Sernin de Toulouse en sedert 2010 is hij co-titularis van het orgel in de kapel van het Kasteel van Versailles.

Momenteel is Bouvard artistiek directeur van het Festival ‘Toulouse les Orgues’ en van het internationaal orgelconcours dat ermee gepaard gaat.

Zaterdag 19 maart 20:00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. Toelichting en presentatie concert door Kees Wisse.

Toegang: Normaal € 9,50/ Vrienden € 7,50/ CJP tm 26 jaar € 2,50/ tm 12 jaar gratis

Kaartverkoop via laurenskerkrotterdam.nl