Cursus 3D printen voor volwassenen in Bibliotheek Ridderkerk Centrum

Op 20 juni, 27 juni en 4 juli 2022 van 19.30 tot 21.00 uur kunnen volwassenen zich verdiepen in 3D printen in de Maakplaats van de Bibliotheek Ridderkerk Centrum. In deze interactieve stoomcursus krijg je niet alleen informatie over de techniek van 3D printen maar pas je het meteen toe in de praktijk; iedereen ontwerpt en creëert een print om mee naar huis te nemen.

Cursus

3D printen is het laag voor laag opbouwen van een object aan de hand van een digitaal ontwerp. Tijdens de cursus maak je kennis met al deze lagen en werk je een eigen concept tot product uit. Je leert wat 3D printen is, waar je kant-en-klare ontwerpen kunt vinden, hoe je deze ontwerpen kunt gebruiken, hoe je een 3D-printer bedient en hoe je het filament verwisselt. Ook de basis van 3D tekenen en 3D ontwerpen op de computer worden behandeld. En aan het eind van de cursus loop je weg met een zelfgemaakte creatie in de hand. Aanmelden kan tot 20 juni via www.debibliotheekaanzet.nl/3d-vw.

Maakplaats

De Maakplaats is een speciale ruimte in de bibliotheek waar je kan coderen, printen, prutsen, meten en een boel kan maken. Het is dé plek waar techniek, kennis, kunde en vaardigheid samenkomen. Het motto is simpel: leren door te doen! Dit doe je zowel zelfstandig als in groepsverband. Elke woensdag zijn er speciale workshops voor kinderen. Met de cursus 3D printen voor volwassenen hoopt de bibliotheek ook deze groep te stimuleren om creatief aan de slag te gaan.

Creativiteit goed voor je hoofd en lijf!

Hobbyprogramma’s zijn hipper dan ooit: van legocreaties tot pottenbakken en van knikkeren tot kleuren. Waar tegenwoordig de digitale mogelijkheden je om de oren vliegen, lijkt de interesse voor offline bezigheid juist toe te nemen. Behalve dat iets creëren of maken stress verlagend is, train je ook je hersenen. Door creatief bezig te zijn, worden delen van het brein geactiveerd die een positief effect hebben op het welzijn van je geest en lichaam. Maak dus tijd voor creativiteit!

In het kort

Wat:            Cursus 3D printen voor volwassenen
Wie:            Vanaf 18 jaar
Wanneer:    Maandag 20 juni, 27 juni en 4 juli