Dansles voor kinderen in Het Plein

Voor kinderen van 2 t/m 8 jaar is er iedere woensdag dansles in Het Plein, Koningsplein 3, Ridderkerk. Muziekschool Ridderkerk geeft daar danscursussen voor peuters (2-3 jaar), kleuters (4-6 jaar) en Ballet voor 6 t/m 8 jaar. Wie de cursus wil uitproberen kan een gratis proefles volgen.

De kinderen dansen tijdens de lessen aan de hand van een thema of verhaal. Zo gaan ze samen op avontuur, wordt hun fantasie geprikkeld en onderzoeken ze spelenderwijs hun bewegingsmogelijkheden. Wekelijks op woensdag start om 11.15 uur Peuterdans, om 13.15 en 14.30 uur is er Kleuterdans en om 15.15 uur begint Ballet. De Peuter- en Kleuterdanslessen duren 45 minuten, Ballet een uur. Het aanvragen van een gratis proefles kan online. Kijk op muziekschoolridderkerk.nl voor meer info of om direct in te schrijven.

Over de danslessen

Peuters en Kleuters zitten vol energie en bewegingsdrang. Iedere dansles gaan ze op ontdekking en ontwikkelen ze hun motorische vaardigheden en muzikaliteit. Ze dansen met elkaar of alleen en zingen soms ook lekker mee met de muziek. Omdat kinderen bij Kleuterdans iets ouder zijn, ontwikkelen ze tijdens de cursus ook hun coördinatie.

Bij Balletles leren kinderen van 6 t/m 8 jaar de kunst van het sierlijk bewegen. Met veel aandacht voor fantasie werken ze in de lessen aan de basisbeginselen van ballet. Ze laten zich al dansend meevoeren op diverse melodieën. Van ballet worden kinderen lenig en sterk én ze leren bewust met hun lichaam om te gaan.

Dansdocente Emma

De lessen worden gegeven door Emma de Bruin. Als kind volgde zij theater- en dansles bij ToBe cultuurcentrum in Dordrecht. Hier heeft ze haar enthousiasme, plezier en liefde voor dans ontwikkeld. Na de middelbare school ronde ze eerst de MBO Dansopleiding in Goes af en daarna studeerde ze in 2020 af als danser, docent en maker aan Codarts Rotterdam, richting Dance in Education. Naast het vele lesgeven heeft ze ook ervaring in het creëren van choreografieën en het optreden als danser.

Foto’s: Peter Verheijen