DansMee 60+: combinatie tussen bewegen en cultuur

DansMee 60+ is een nieuwe activiteit waarbij u beweegt op mooie muziek zonder ingewikkelde oefeningen. Facet Ridderkerk en de Muziekschool Ridderkerk starten met een pilot van zes weken op woensdag 18 mei. De lessen vinden daarna plaats op woensdag van 10.00 tot 11.00 uur in de danszaal van de Muziekschool in Het Plein, Koningsplein 3.

Onder leiding van de gediplomeerde dansdocent Emma de Bruin ontdekt, ontwikkelt en vergroot u uw natuurlijke bewegingsmogelijkheden. Uw lichaam wordt soepeler en uw fantasie en beleving geven het dansspel kleur. Op energieke, eigentijdse muziek pakt u met variërende oefeningen en op een dansante manier specifieke spieren en spiergroepen aan. U heeft geen danspartner of danservaring nodig.

DansMee 60+ is voor 60-plussers die gezellig en lekker willen bewegen op mooie muziek en waarbij er ook nog gewerkt wordt aan de conditie, souplesse, coördinatie en kracht. Door de combinatie van verschillende dansstijlen in relatie tot de doelgroep is het een nieuwe activiteit die zorgt dat u na de les lekker in uw vel zit. In de les wordt veel aandacht geschonken aan een veilige leeromgeving waar de deelnemers worden uitgedaagd om, op muziek, samen te werken.

“Door te dansen stimuleert en traint u uw hersenen en daarmee uw geheugen en denkvermogen. Die creativiteit draagt vervolgens weer bij aan uw mentale gezondheid. Zo is dansen niet alleen gezond voor uw lichaam, maar ook voor uw geest”, zegt Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk. “Met deze nieuwe activiteit wordt cultuur verbonden met bewegen. Een mooie en goede combinatie om zo lang mogelijk gezond en vitaal te blijven. Het versterkt uw veerkracht en bewegen geeft plezier en ontspanning. Hierdoor boort het levenslust aan. Het past daarom goed bij het leefstijlprogramma Ridderkerk Langer Gezond van Facet Ridderkerk.”

Aanmelden

De kosten voor deelname bedragen € 15,00, inclusief een kopje koffie of thee na afloop. Betaling met de Ridderkerkpas is mogelijk. Aanmelden kan t/m dinsdag 17 mei. Er kunnen maximaal 12 deelnemers meedoen, dus schrijf u snel in. Zijn er te veel aanmeldingen dan is een extra les mogelijk. Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden? Neem dan contact op met Facet Ridderkerk via info@facetridderkerk.nl of 0180 – 432 350.