‘De Notenkraker’ door 45 harpisten en een verteller

45 harpisten spelen op zaterdag 25 maart 2023 om 16.00 uur De Notenkraker in Het Plein, Koningsplein 3 in Ridderkerk. Tussen de muziek door wordt het verhaal van De Notenkraker verteld. Deze muziekvoorstelling is ook geschikt voor kinderen en wordt georganiseerd door Muziekschool Ridderkerk. Entree is €5,- voor volwassenen en €3,50 voor kinderen. Het concert wordt feestelijk geopend door wethouder Fleur Stip.

De harpisten, waaronder leerlingen van Muziekschool Ridderkerk, ToBe en de SKVR, komen zaterdag bij elkaar in Het Plein om samen De Notenkraker in te studeren. Ze volgen gedurende de dag workshops bij harpdocenten Elsbeth Verheij, Leonieke de Kleer en Lenie de Meij. Na een gezamenlijke repetitie spelen ze om 16.00 uur de muziekvoorstelling voor publiek in de Hofzaal van Het Plein.

Waar gaat De Notenkraker over?

Het verhaal gaat over Clara. Zij krijgt een notenkrakerpop van haar peetvader, de mysterieuze speelgoedmaker Drosselmeijer. Haar broertje Frits maakt met opzet de pop kapot en Clara legt het speelgoed in haar poppenbedje. Precies om middernacht gaat ze bij haar pop kijken. Op dat moment komt De Notenkraker tot leven en wordt de kamer gevuld met muizen, peperkoekmannetjes en tinnen soldaatjes. Stef de Borst vertelt het verhaal van Clara en haar Notenkraker.

Praktische info

De voorstelling vindt plaats in de Hofzaal van Het Plein. De zaal gaat 15 minuten voor aanvang open. Kaartjes zijn alleen online te koop. Aan de deur worden geen kaartjes verkocht.

Foto: Danny van der Weck