Doe mee met de Duurzaamheidsweek, win een prijs

Van zaterdag 23 oktober tot en met zaterdag 30 oktober 2021 vindt de Duurzaamheidsweek plaats in Barendrecht en Ridderkerk.

Het thema is ‘Welk voorbeeld geef jij?’ Vanuit de gemeente worden jeugd, jongeren, hun (groot) ouders, ondernemers en alle andere geinteresseerde inwoners bij hun leefomgeving betrokken. Hen wordt gevraagd hoe duurzaam ze leven en of ze een positief voorbeeld voor hun omgeving willen en kunnen zijn.

Kijk wat er op het programma staat: onzetoekomstisduurzaam.nl/duurzaamheidsweek.

Duurzaamheidsprijs

Heb jij een duurzaam initiatief? En wil je deze ontwikkelen of verder uitbouwen? Woon en/of werk je in Albrandswaard, Ridderkerk of Barendrecht en heb je een duurzaam idee of al een project of activiteit uitgevoerd? Geef je dan op voor de Duurzaamheidsprijs. De prijs is per gemeente te winnen en is onderdeel van de Duurzaamheidsweek.

Het doel van de Duurzaamheidsprijs is om bekendheid te geven aan lokale initiatieven van inwoners en organisaties die bijdragen aan een duurzame samenleving. Alle deelnemende initiatieven zullen na de uitreiking een vermelding krijgen. Het is een aanmoedigingsprijs die ook past bij het thema van Duurzaamheidsweek 2021: welk voorbeeld geef jij? Per gemeente ontvangt een winnend initiatief een cheque ter waarde van €2.500,-.

Voorwaarde is, dat dit bedrag moet worden besteed aan het opzetten of door-ontwikkelen van het duurzame initiatief. De experts van het Duurzaamheidsnetwerk Barendrecht, de Duurzaamheidskring Ridderkerk en het Energie Collectief Albrandswaard beoordelen de inzendingen.

De spelregels staan hier.