Een Huiskamer voor Ridderkerk Centrum

Naast Boek- en Muziekhandel de Kandelaar aan de Sint Jorisstraat stond al geruime tijd een prachtig  pand leeg. Een nieuwe stichting (stichting de Singel) start er een mooi initiatief. Hierbij wordt gestreefd naar een samenwerking met de Ridderkerkse kerken.

De initiatiefnemers Marinus Roobol en Gerard Rijsdijk vertellen: “Op dit moment wordt er in het pand hard gewerkt om later in het jaar een huiskamer voor de wijk en alle Ridderkerkers te vestigen. Eenzaamheid is een actueel onderwerp en het doel van deze huiskamer is om een ontmoetingscentrum te realiseren, waar mensen op een laagdrempelige manier kunnen binnen stappen voor diverse activiteiten. Te denken valt aan het drinken van een kopje koffie, het lezen van een tijdschrift, even contact hebben met één van de vrijwilligers. Ook is er ruimte voor andere initiatieven.”

Op 4 en 5 februari 2022 krijgt u van 10.00 tot 17.00 uur de gelegenheid om even binnen te kijken, er worden dan tevens een partij tweedehands dames – en kinderkleding, waaronder winterjassen en schoenen aangeboden.

De initiatiefnemers zullen dan ook aanwezig zijn om u te ontmoeten en de plannen toe te lichten. Als u leuke ideeën hebt, stellen zij het op prijs als u mee wilt denken. Ook wordt er nog een mooie naam voor de huiskamer gezocht.