Expositie 100 jaar COV in Oudheidkamer

Na een zomer, die maar voortduurde en dat gold eigenlijk ook voor onze extra lange zomertentoonstelling, komt er aan beiden binnenkort een einde. Want vanaf 2 oktober t/m 16 november is er een nieuwe expositie te bewonderen. Mocht u de zomertentoonstelling nog niet hebben bezocht, dan is dit een extra reden om het alsnog te gaan doen.

In deze nieuwe zit muziek, want de Christelijke Oratorium Vereniging Ridderkerk viert dit jaar haar 100-jarig bestaan en zal daar op geheel eigen wijze aandacht voor vragen in de wisselexpositieruimte van de Oudheidkamer. Van de langjarige geschiedenis zijn veel spullen bewaard gebleven, die het bekijken zeker waard zullen zijn. Het oude vaandel is één van de blikvangers, druk op de foto boven voor volledige weergave.

Al met al weer voldoende aanleiding om richting Kerksingel te gaan om dit stuk geschiedenis van een prominente vereniging te komen aanschouwen. De officiële opening is op de genoemde datum van 2 oktober om 14.00 uur.

Daarnaast bent u natuurlijk van harte welkom op de reguliere openingstijden van de Oudheidkamer op woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur.