Expositie 100 Jaar SV Slikkerveer in Oudheidkamer

Op 7 oktober jongstleden vierde S.V. Slikkerveer, door de corona slechts ingetogen, het 100 jarig bestaan van de voetbalvereniging, dat haar domicilie heeft op Sportpark het Reijerpark.

In de wisselexpositie in de Oudheidkamer kunnen bezoekers een kijkje nemen in het rijke archief van de vereniging. Zo zijn er zorgvuldig bewaarde herinneringen uit de eerste periode van OLIVIO en het Slikkerveersche S.V.V., dat in 1941 fuseerde tot het huidige S.V. Slikkerveer. Van een koninklijke besluit uit 1922 tot teamfoto’s uit de beginjaren ’20 en teams van nu. Ook is de geschiedenis van de voetbalclub terug te lezen op veel grote borden, komen de coryfeeën van de club die het betaalde voetbal haalden aan bod en is er uiteraard een scala aan bijzondere bekers uit de rijke geschiedenis van de club te zien. Daarnaast is er ook een uitgebreide collectie kleding te zien.

Tevens is voor geïnteresseerden het nieuwe boek ‘Even fel als in ’t begin – 100 jaar Slikkerveer’ in de Oudheidkamer verkrijgbaar voor € 20,-.

De wisseltentoonstelling is te zien vanaf donderdag 19 november tot en met 9 januari 2021. De landelijke hygiënemaatregelen en het gebruik van een mondkapje gelden vanzelfsprekend ook in de Oudheidkamer. Openingstijden zijn als vanouds van woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur. De Oudheidkamer is gevestigd aan de Kerksingel 26 in Ridderkerk.

Foto’s: Arjan ’t Jong