Expositie ‘Ridderkerk en de Eerste Wereldoorlog’

Deze maand is het 100 jaar geleden dat de Eerste Wereldoorlog werd beëindigd. Daarom organiseert de Stichting Oud Ridderkerk van 28 november 2018 tot en met 19 januari 2019 in de Oudheidkamer de tentoonstelling ‘Ridderkerk en de Eerste Wereldoorlog, een dorp maakt kennis met de moderne tijd’.

De expositie laat veel foto’s en bezienswaardigheden uit deze roerige tijd zien. Onderwerpen zoals het nieuwe gemeentehuis, de mobilisatie, de Belgische vluchtelingen, de Spaanse Griep en de watersnood 1916 worden uitvoerig belicht. Ook de naoorlogse periode, waarin de invoering van het algemeen kiesrecht en het einde van de schoolstrijd plaatsvonden, komt aan bod.

De expositie is samengesteld door de Ridderkerkse historicus en docent geschiedenis Raymond de Kreek. Bij het project worden de Ridderkerkse scholen betrokken.

De tentoonstelling wordt geopend op vrijdag 30 november 2018 om 14:30 uur door de burgemeester van Ridderkerk, mevrouw Anny Attema.