Facet en Muziekschool Ridderkerk: ‘Dansen houdt je gezond’

Facet Ridderkerk en Muziekschool Ridderkerk verzorgen sinds dit jaar danslessen voor zestigplussers. Elke woensdagochtend danst een clubje mensen zich gezond in de danszaal van de Muziekschool.

Onder leiding van dansdocent Emma de Bruin worden de deelnemers uitgedaagd om te bewegen op muziek. Elke week leert de docent hen verschillende oefeningen en choreografieën aan. Sommige oefeningen komen elke keer terug, zodat de deelnemers steeds beter worden.

De bedoeling van de dansles is om cultuur te verbinden met bewegen. Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk: “Door te dansen stimuleert en traint u uw hersenen en daarmee uw geheugen en denkvermogen. Die creativiteit draagt vervolgens weer bij aan uw mentale gezondheid. Zo is dansen niet alleen gezond voor uw lichaam, maar ook voor uw geest”. De danslessen zijn tot dusverre een succes. De deelnemers zijn allemaal erg enthousiast: “Niet hoeft, alles mag. Het is fijn om je vrij te bewegen zonder dat je iets verkeerd kan doen,” vertelt één van hen.

De les vindt elke woensdag plaats van 10.00 tot 11.00 uur in de danszaal van de Muziekschool aan Koningsplein 3. Na de les is er nog ruimte voor een bakje koffie of thee.

Aanmelden of vragen?

Mail naar info@facetridderkerk.nl of bel (0180) 432 350.