Fietscontrole in Ridderkerk

De Brede School organiseert in samenwerking met Rijwielhandel Rijploeg op 15 en 17 oktober een fietscontrole voor leerlingen uit de groepen 5, 6, 7 en 8 van De Bongerd, De Botter en De Wingerd en van de leeronderneming van het Gemini College op het Vlietplein. Ook kinderen die niet deelnemen aan de fietscontrole vanuit school kunnen langskomen voor een controle.

“Zeker nu het ’s ochtends later licht wordt, vertrekken kinderen vaker in het donker naar school. Daarom is het belangrijk dat een fiets in orde is”, zegt Melvin Wind van Brede School Ridderkerk. Fietsen worden gecontroleerd op onder andere de remmen, stuur, bel, verlichting en banden. Fietsen die niet door de controle komen, worden door de politie nogmaals gekeurd. Het is de bedoeling dat na de controle iedereen weer veilig over straat kan!