Fietsroute langs duurzame organisaties

Op allerlei plekken in Barendrecht wordt geprobeerd om de wereld een stukje duurzamer en schoner te maken. Net als vorig jaar organiseren gebouw Het Kruispunt en de Bibliotheek AanZet weer een Groene Route in het kader van de Duurzaamheidsweek. Dit jaar zijn zowel locaties in Barendrecht als Ridderkerk te bezoeken.

Op zaterdag 30 oktober kunnen inwoners tussen 10.00 – 17.00 uur op hun fiets stappen met de routekaart bij de hand en een fietstocht maken langs verschillende duurzame organisaties en initiatieven die hun deuren openstellen.

Deelnemende locaties zijn dit jaar Loods 38, BorboletaMariposa moestuin, Natuurgoed Ziedewij, Wereldwinkel Barendrecht, 4Suze bloemisterij, Kinderopvang Wiedewei Paddewei, Rechtstreex Barendrecht Noord, Duurzaam Wonen Beurs – Van der Valk Hotel, Rechtstreex Ridderkerk – Het Huys ten Donck, Natuurboerderij de Waarden, op locatie van Zorgboerderij de Riederwaarde,  De Rijsoordse Molen, Experience Centre Van Gelder, GrowWizzKid en Kinderboerderij de Dierenhof.

Ook bij Het Kruispunt, Bibliotheek ’t Plein Carnisselande en Bibliotheek Ridderkerk zijn tijdens deze dag duurzame activiteiten te beleven. Op deze drie locaties is één week van te voren ook de routekaart verkrijgbaar waar alle deelnemende initiatieven op staan.

De routekaart en meer informatie is te vinden op www.hetkruispunt.nl.