Fietstocht langs monumenten in Ridderkerk

Naar aanleiding van de tentoonstelling “Kunst en Monumentenroute Ridderkerk”, die op dit moment te bekijken is, organiseert de Oudheidkamer een fietstocht langs een aantal monumenten in Ridderkerk

Deze tocht vindt twee keer plaats, allereerst op 27 juli a.s. Dan gaat de tocht vanaf de Kerksingel richting Rijsoord en Oostendam. Op 3 augustus a.s. wordt Slikkerveer en Bolnes aangedaan. De lengte van de tochten is ongeveer 10 km. Deelnemers kunnen zich rond 13.30 uur melden bij de Oudheidkamer Daar kunnen ze eerst de tentoonstelling bekijken.

Om 14.00 uur stapt Tiny Bekkers met de deelnemers op de fiets. Onderweg zal hij bij een aantal monumenten stoppen om hierover wat bijzonderheden te vertellen. Rond 15.30 uur wordt de fietstocht in de Oudheidkamer afgesloten met een kopje koffie of thee.

Aan de tocht zijn geen kosten verbonden en deze vindt alleen plaats bij redelijke weersomstandigheden.