Film ‘Amadeus’ bij Filmhuis Ridderkerk

Filmhuis Ridderkerk vertoont op 28 februari de film ‘Amadeus’ in theaterzaal Het Plein.

Let op, dit wordt een film die u niet wilt missen, een film die u terugvoert naar de tweede helft van de 18e eeuw, de tijd waarin  Joannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart oftewel Wolfgang Amadeus Mozart, het wonderkind, de wereld veroverde met zijn vernieuwende muziek, samen met Johan Sebastian Bach en Ludwig von Beethoven inspireerde hij alle na hem komende componisten.
De film ‘Amadeus’ triomfeert als aangrijpend menselijk drama, als een visueel overweldigend historisch epos, als een heerlijke ode aan de muziek van Wolfgang Amadeus Mozart en als winnaar van 8 Oscars in 1984, waaronder die voor de beste film (een productie van Saul Zaentz), met de acteurs Tom Hulce (Mozart) en F. Murray Abraham (Salieri), regisseur Milos Forman en het scenario van Peter Shaffer.

We schrijven 1781 en Antonio Salieri (F. Murray Abraham) is werkzaam als de competente hofcomponist van Keizer Jozef 11. Wanneer Mozart (Tom Hulce, genomineerd voor een Oscar) aan het hof arriveert, moet een verbijsterde Salieri vaststellen dat de goddelijke muzikale inspiratie waar hij zelf naar zoekt, werd geschonken aan een losbandige, hondsbrutale nar. Gek van Jaloezie, besluit hij Mozart met alle mogelijke middelen ten gronde te richten, misschien zelfs met… moord.

De film duurt ruim tweeënhalf uur, er zal dus een pauze ingelast worden.
Let op: Deze film begint om 19.30 uur.

Bij voldoende opkomst wordt er in de foyer koffie, thee of binnenlands gedistilleerd verzorgd voor € 2,50 (Dit is een gereduceerd tarief). Bij een geringe opkomst kunt u in de pauze terecht in Grand café Burgerzaken.
Het Filmhuis hoopt u in grote getalen te mogen verwelkomen op 28 februari, kaarten zijn zoals gebruikelijk zo’n twee weken van tevoren te koop bij de Wereldwinkel aan de Schoutstraat of vooraf in de zaal. De entreekosten zijn € 5,00.