Filmavond in Bibliotheek Ridderkerk: Philomena

Woensdag 30 oktober is er weer een gezellige filmavond in de theaterzaal van Bibliotheek Ridderkerk. Deze keer wordt de film Philomena vertoond.

De avond begint om 20.00 uur.De toegang is €4,00 incl. koffie, thee en een drankje. Aanmelden kan in de bibliotheek of via deze link.

Philomena

Philomena vertelt het hartverwarmend waargebeurde verhaal van Philomena Lee (Judi Dench), die als tiener haar buitenechtelijk zoontje ter adoptie moest afstaan op aandringen van de Iers-Katholieke gemeenschap waar ze woonde. Wanneer ze vijftig jaar later probeert haar kind terug te vinden en daarbij op veel verzet stuit vanuit de kerkelijke organisatie, krijgt ze hulp van BBC journalist Martin Sixsmith (Steve Coogan). Hij ziet in haar verhaal een mooie comeback van zijn onlangs geruïneerde carrière. Als tijdens hun zoektocht alle puzzelstukjes op zijn plaats beginnen te vallen, ontstaat een ontroerende vriendschap tussen beiden, gebouwd op het verlangen om de waarheid boven tafel te krijgen over het onrecht wat Philomena is aangedaan.

In het kort
Wat : Filmavond in Bibliotheek Ridderkerk centrum
Wanneer : Woensdag 30 oktober van 20.00 – 22.30 uur
Waar : Bibliotheek Ridderkerk Centrum
Toegang : €4,00, aanmelden.