Fittest voor ouderen in Ridderkerk

Ouderen in Ridderkerk kunnen weer hun fitheid meten. Facet Ridderkerk organiseert vrijdag 28 februari de jaarlijkse Fittest in sporthal de Fakkel. De Fittest is dit jaar bedoeld voor inwoners uit de wijken Bolnes, Donkersloot en Slikkerveer in de leeftijdscategorie van 65 tot en met 75 jaar.

Deze dag krijgen de deelnemers een algehele gezondheidscheck. Zo wordt u getest op bloeddruk, lengte, gewicht, oog-handcoördinatie, reactietijd, kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen enz. Ook is er een arts aanwezig voor als u specifieke vragen heeft. Alle resultaten worden ter plekke verwerkt en de testuitslag wordt besproken. Bij de adviseurs ontvangt u een passend beweegadvies. Naast de testen kunnen deelnemers zich oriënteren op de Beweegmarkt. Hier staat verschillende zorg- en beweegaanbieders die aanbod hebben voor de doelgroep senioren. Bent u een beweegaanbieder die aanbod heeft voor Ridderkerkse senioren en wilt u graag onderdeel uitmaken van de Beweegmarkt? Neem dan contact op met Facet. De Fittest wordt jaarlijks bezocht door gemiddeld 300 ouderen.

De Ridderkerkse gemeenteraad vindt het belangrijk dat de levenskwaliteit van ouderen zo goed mogelijk blijft. Facet is ervan overtuigt dat bewegen een goede invloed heeft op zowel de fysieke als de geestelijke gezondheid. Ouderen in de genoemde wijken krijgen een uitnodiging via de gemeente thuisgestuurd. De antwoordkaart kunnen ze invullen en gratis terugsturen voor zondag 9 februari.

Voor vragen of meer informatie kunt u terecht bij Jesper Lagendijk via 0180 – 432 350 of per mail jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl.