Fittest voor Ridderkerkse ouderen 2021

Ouderen in Ridderkerk kunnen weer hun fitheid meten. Facet Ridderkerk organiseert vrijdag 24 september 2021 de jaarlijkse Fittest in sporthal De Fakkel. De gratis Fittest is dit jaar bedoeld voor inwoners uit de wijken Centrum, West, Oost en ’t Zand in de leeftijdscategorie van 65 t/m 75 jaar. U moet zich hier wel voor aanmelden.

Voelt u zich fit? Beweegt u voldoende? Vraagt u zich weleens af hoe het met uw conditie is gesteld? Dan doet zich nu een unieke gelegenheid voor om te kijken hoe het met uw algehele gezondheid gesteld is. Facet en de gemeente Ridderkerk vinden het belangrijk dat de levenskwaliteit van de ouder wordende bevolking zo goed mogelijk blijft. Wij zijn ervan overtuigd dat bewegen een heel goede invloed heeft op de gezondheid (zowel geestelijk als lichamelijk).

Tijdens deze dag krijgen de deelnemers een algehele gezondheidscheck. Zo wordt u getest op bloeddruk, lengte, gewicht, oog-handcoördinatie, reactietijd, kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen enz. Ook is er een arts aanwezig voor als u specifieke vragen heeft. Alle resultaten worden ter plekke verwerkt en de testuitslag wordt besproken. Enkele adviseurs bespreken met u wat de beste (en de leukste!) manier is om uw conditie of de sterkte van uw spieren op peil te houden of te verbeteren. Met het organiseren van deze fittest willen wij u ondersteunen om zo lang mogelijk fit te blijven en gezond oud te worden.

Aansluitend aan de fittest kunt u kennismaken met verschillende Ridderkerkse sport- en beweegaanbieders die specifiek ouderen aanbod hebben. In en rondom sporthal De Fakkel presenteren diverse aanbieders zoals sportverenigingen, fitnesscentrums en zorgaanbieders hun programma. Er is namelijk veel mogelijk op het gebied van bewegen in Ridderkerk en kunt u op zoek gaan naar een passende activiteit. Deze opendag is vrij toegankelijk. Indien u niet deelneemt aan de fittest, kunt u met uw familie en vrienden de verschillende aanbieders bezoeken.

Afgelopen weken heeft iedereen die in aanmerking komt voor deze algehele gezondheidscheck een uitnodigingsbrief met antwoordkaart ontvangen. De antwoordkaart kan gratis opgestuurd worden naar Facet Ridderkerk. Daarna wordt iedereen ingedeeld en ontvangt men een bevestigingsbrief. Heeft u de antwoordkaart nog niet ingestuurd? Dit kan tot vrijdag 10 september. Voor vragen of meer informatie kunt u terecht bij Jesper Lagendijk via 0180 – 43 23 50 of per mail jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl