Gemeente zoekt buurtverbinders in alle wijken

De gemeente is op zoek naar buurtverbinders voor elke wijk van Ridderkerk. Donderdag 9 september 2021 is er een startbijeenkomst waar meer informatie te verkrijgen is.

Binnen Ridderkerk wonen mensen met verschillende talenten, mensen die elkaar willen helpen en mensen die activiteiten organiseren in hun buurt of wijk. De gemeente wil deze initiatieven aan elkaar verbinden en inzichtelijk maken op één plek.

Platform uitbreiden

Op WieWatWaar Ridderkerk is al een overzicht te vinden van alle organisaties die iets betekenen voor Ridderkerk. Dat wil de gemeente uitbreiden. Zij willen samen met de inwoners van Ridderkerk aan een platform waarop precies te zien is wat er speelt, welke activiteiten er zijn en welk vraag en aanbod er is per wijk

Buurtverbinders gaan hierin een belangrijke rol spelen. Onder meer door het platform voor hun eigen wijk actief te houden.

Bent u goed op de hoogte van wat er speelt en georganiseerd wordt in uw wijk? En heeft u het gevoel dat u meer uit uw buurt of wijk kunt halen? Dan bent u misschien diegene waar naar gezocht wordt.

De gemeente nodigt u uit bij de startbijeenkomst op donderdag 9 september 2021 om 19.30 uur in het gemeentehuis aan Koningsplein 1.

Aanmelden is noodzakelijk en kan tot dinsdag 7 september bij Laura Baidenmann van l.baidenmann@ridderkerk.nl.