Gezamenlijk concert Sursum Corda en Harpe Davids

Op vrijdag 12 mei 2023 geven de Chr. Muziekvereniging Sursum Corda Rijsoord en de Chr. Muziekvereniging Harpe Davids Ridderkerk een gezamenlijk concert. Het voornemen voor dit concert ontstond al vóór de Corona pandemie maar kon uiteraard toen niet doorgaan. Dit jaar is het wel gelukt om samen een datum te vinden en het concert in te plannen.

Het concert vindt plaats in de Gereformeerde Kerk aan de Rijksstraatweg 95-97 in Rijsoord en begint om 19.30 uur. De zaal is vanaf 19.00 uur open en de toegang is gratis.

Tijdens het concert zullen beide orkesten én de drumband van Sursum Corda zich presenteren. Naast twee mooie concertmarsen als opening en slotnummer worden ook werken gespeeld uit de films Grease en Tintin. De twee finalestukken zullen door beide orkesten gezamenlijk worden gespeeld en is te horen hoe een fanfare en harmonie orkest een mooie combinatie kunnen vormen.