Gratis compost ophalen tijdens Nationale compostdag

Aanstaande zaterdag 26 maart 2022 is de veertiende Landelijke Compostdag. In het hele land delen gemeenten en bedrijven compost uit aan hun inwoners. Daarmee bedanken zij de Nederlanders voor het scheiden van groente-, fruit- en tuinafval (gft) en stimuleren hen dit te blijven doen. Van goed gescheiden gft maken composteerbedrijven waardevolle kwaliteitscompost.

Compost nodig voor je tuin? Zaterdag kan je gratis compost ophalen aan De Gorzenweg 79 in Ridderkerk! Met deze actie willen de gemeente Ridderkerk en het composteringsbedrijf Indaver inwoners bedanken voor hun bijdrage aan het scheiden van afval.

Compost stimuleert de groei van bloemen en planten op een milieuvriendelijke manier. Ben je van plan om langs te komen? Neem je eigen schep, emmers, zakken of aanhangwagen mee!

Van waarde voor bodem en milieu

Gemengd met tuinaarde is compost een ideale bodemverbeteraar. Compost stimuleert de groei van gewassen op milieuvriendelijke wijze, reguleert de waterhuishouding en zorgt voor een natuurlijke balans in de grond. Ook legt compost CO2 vast in de bodem. Met moderne technieken wordt de positieve bijdrage aan het milieu verder vergroot.

Zaterdag 26 maart 2022 8.30 – 15.00 uur De Gorzenweg 79 (parkeerplaats Crossfit in de Gorzen)