Groen licht voor schaatsbaan

De gemeenteraad van Ridderkerk is afgelopen donderdag 13 oktober 2022 akkoord gegaan met een financiële garantstelling voor de organisatie van een schaatsbaan op het koningsplein.

“We zijn enorm dankbaar dat alle politieke partijen in Ridderkerk hun steun hebben uitgesproken voor de organisatie van een schaatsbaan. Met de financiële garantstelling die de gemeenteraad heeft afgegeven is het voor onze stichting nu geen probleem om akkoord te geven op de offertes van bijvoorbeeld de ijsbaan, het paviljoen en de beveiliging. De financiële verplichtingen die hiermee gemoeid zijn aan de voorkant, kunnen nu dus ook betaald worden. De financiële garantstelling die is afgegeven door de gemeenteraad dient wel aan het einde van het evenement gedekt te worden door de ticketverkoop en sponsoring.” aldus de voorzitter van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk, John Stip.

De schaatsbaan opent haar deuren op dinsdag 6 december voor een periode van 5 weken. Naast de mogelijkheid om dagelijks kaartjes te kopen voor het vrij schaatsen, worden er ook thema blokken georganiseerd. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om mee te doen met een curling toernooi of een silent disco op ijs. De volledige programmering zal te vinden zijn op de website en de sociale mediakanalen van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk.

De kosten voor de organisatie van de schaatsbaan voor een periode van 5 weken zijn begroot op € 200.000,-. Slechts een deel van de kosten zullen gedekt kunnen worden uit de verkoop van kaartjes. Het grootste gedeelte van de inkomsten zal uit sponsoring bestaan. “Veel bedrijven die in 2020 en 2021 aan hebben gegeven te willen sponsoren, hebben dat nu weer aangegeven. Daar zijn we ontzettend blij mee. Zonder sponsoring is het voor ons niet mogelijk om een schaatsbaan te organiseren.” vervolgt John Stip.

Bedrijven kunnen al vanaf € 250,- een sponsorpakket afnemen en op deze manier bijdragen aan de totstandkoming van de schaatsbaan. Het overzicht van sponsorpakketten en de contactgegevens zijn te vinden op www.schaatsbaanridderkerk.nl en de sociale media kanalen van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk. Voor meer informatie kan er contact opgenomen worden met de voorzitter van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk, John Stip, via sponsor@schaatsbaanridderkerk.nl of telefonisch via 0612766579.