Happy X-Mas Parade in Ridderkerk

Magisch, betoverend en spectaculair wordt de Happy X-Mas Parade in het centrum van Ridderkerk. Met 3 paradeshows zal het Winkelhart Ridderkerk op 14 december 2019 het toneel zijn van een uniek stukje entertainment.

De parades vinden plaats om 13.00 uur, 14.00 uur en 15.00 uur. De parade start steeds op het Sint Jorisplein, maar is door het gehele centrum te zien. De figuren in de show zullen jong en oud aanspreken. Veel herkenbare karakters uit bekende sprookjes zullen de hartjes van de jongste bezoekers sneller doen kloppen. Maar ook ouderen kunnen genieten van een ongekend mooie show. Sommige karakters kunnen we hier niet afbeelden omdat de show nog in opbouw is. Maar we zullen je niet teleurstellen.

Cirque Masqué

Op de kop van de parade zullen de artiesten van Cirque Masqué een spectaculaire show geven. Deze artiesten zijn een onderdeel van Circo di Strada die 2 jaar geleden veel lof ontving tijdens onze eerste Kerstparade. Inmiddels is deze groep de gehele wereld over geweest met optredens op bekende festivals. In 2018 heeft de groep de Nationale publieksprijs Kunst & Cultuur in ontvangst mogen nemen. Cirque Masqué is een performance vol beleving met steltlopen, jongleren, diabolo en éénwielfietsen. De parade heeft ook nog een aantal onverwachte wendingen.

De Kerstman en zijn Elfen

Uiteraard zal de echte Kerstman niet ontbreken gesteund door talloze elfen die lekkernijen zullen uitdelen. Een kindvriendelijke sneeuwman steelt de show en de parade wordt afgesloten met statige Notenkraker soldaatjes. Met deze parade komt er een beleving in het centrum van Ridderkerk die spraakmakend zal zijn.

Archieffoto: Erik Jonkman