Wil jij best eens een dagje ergens meehelpen en kennismaken met sociaalmaatschappelijke organisaties in Ridderkerk? Dat kan tijdens NLdoet op vrijdag 10 en zaterdag 11 maart 2023. Tijdens deze grote vrijwilligersactie maken de organisaties er een leuke dag van en nodigen we iedereen uit om de handen uit de mouwen te steken. Er zijn zowel buiten als binnen klussen.

Heel Nederland doet mee, ook in Ridderkerk grijpen organisaties NLdoet aan om iets gezelligs voor de (buurt)bewoners te doen of de tuin of een gebouw op te knappen. Er is keuze uit 20 acties. Deelnemers maken zo op een leuke manier kennis met de organisatie en het vrijwilligerswerk.

Ergens helpen

Wil jij tijdens NLdoet een dag(deel) praktisch aan de slag, heb je groene vingers of wil je bewoners blij maken? Op vrijdag 10 maart kun je terecht bij Food & Pubquiz bij Het Anker Bolnes voor het opknappen van de tuin bij De Bun en poetsen en bakken bij ‘t Ronde Sant. Op zaterdag 11 maart kun je helpen met plaatsen van elektra voor verlichting bij de Scouting, het opfleuren en verven van de buitenruimte bij RTV-Ridderkerk, tuinwerk bij het nieuwe Turks centrum, slopen leegruimen van speelvelden bij Knaagspoor, een high tea bij Bij Bosshardt, pannenkoeken bakken bij Reyerheem, het opknappen van de schooltuin Schaepmanschool, planten van fruitbomen en vlasveldjes in het Waalbos. Present biedt op beide dagen klussen in huis of in tuinen bij mensen die een steuntje kunnen gebruiken.
Meedoen is eenvoudig. Je kan zelf meedoen, of nog leuker samen met iemand anders, of als groep vrienden, familie of bedrijf. Meld je aan op de website www.nldoet.nl en selecteer de klussen in Ridderkerk.

Ertoe doen

NLdoet is een actie van het Oranjefonds. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje het verschil te maken er ertoe te doen!

Voor meer informatie en advies over NLdoet in Ridderkerk kun je contact opnemen met Facet Vrijwilligerssteunpunt via 0180 – 430 440 of via vrijwilligerswerk@facetridderkerk.nl. Ook voor ander zinvol en leuk vrijwilligerswerk kun je bij ons terecht. Kijk op de vacaturebank vacaturebank.facetridderkerk.nl of bel voor een afspraak.