Herdenking 4 mei Ridderkerk in kleine kring

Dinsdagavond 4 mei herdenken we ook in Ridderkerk de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en latere vredesmissies. Door de coronamaatregelen vindt de herdenking plaats in kleine kring, met slechts een aantal genodigden.

Deze kleine kring zal samen met burgemeester Anny Attema vanaf het Koningsplein in een stille tocht naar begraafplaats Rusthof lopen. Bij de herdenkingsboom voor de Joodse familie Den Hartog wordt een moment stilgestaan en een bloemstuk gelegd. Aangekomen bij de begraafplaats houdt burgemeester Anny Attema een toespraak, gevolgd door Sem Versteeg (leerling Rehobothschool), die een gedicht voordraagt. Na de twee minuten stilte om 20.00 uur, volgt het zingen van het Wilhelmus en de kranslegging door de burgemeester, samen met kinderburgemeester Maylin Ouwens, en anderen.

Herdenking online volgen

Een gezamenlijke herdenking bij het monument op begraafplaats Rusthof is helaas niet mogelijk. Wilt u toch iets meekrijgen van deze bijzondere gebeurtenis? RTV Ridderkerk heeft tussen 19.00 – 21.00 uur een radiouitzending over de herdenking. Ook kunt u de RTV-Ridderkerk website en YouTube kanaal de herdenking volgen via een live beeldverslag van 19.40 tot 20.10 uur.