Herdenking van Reformatie

Woensdagavond 31 oktober vindt er een Reformatieherdenking plaats in de Sionskerk, Baden Powellstraat 2 te Ridderkerk, aanvang 19:30 uur.

Dit is een gezamenlijk initiatief van de Hervormde Gemeente Ridderkerk, Hersteld Hervormde Gemeente Ridderkerk e.o. en de Gereformeerde Gemeente Ridderkerk-Slikkerveer (Eben-Haëzerkerk).

Opening en meditatie zal worden verzorgd door Ds. K.J. Kaptein, de plaatselijke predikant van de Hersteld Hervormde Gemeente. In de meditatie zullen de Bijbelse bronnen van de Reformatie worden belicht. Prof. Dr. W.T.H. Moehn, hoogleraar aan de Protestante Theologische Universiteit, houdt een lezing over een Reformatieonderwerp.

Aan de ingang van de kerk zal een programmaboekje worden uitgereikt waarin de tekst van de te zingen liederen is opgenomen.

Aan de uitgang zal na afloop een collecte worden gehouden voor de Stichting In de Rechte Straat.

Foto: Wessel Dekker