Herhaling voor iconententoonstelling in Oudheidkamer

Nadat vorig jaar maart de iconententoonstelling van Mieke Mudde en Nellie Toet vroegtijdig moest worden beëindigd in verband met de coronamaatregelen, krijgt deze expositie een herkansing. Want van 17 november tot 22 januari zijn de iconen opnieuw te bewonderen in de Oudheidkamer.

Iconen zijn schilderstukken op meestal houten panelen. Vaak zijn het afbeeldingen van gebeurtenissen uit de Bijbel. Dit is bij de tentoongestelde iconen in het museum aan de Kerksingel ook het geval. Daarom sluit deze dan ook prima aan bij de Kersttijd, die op komst is.

De tentoonstelling is te bezichtigen tijdens de normale openingstijden van de Oudheidkamer aan de Kerksingel 26. De tijden zijn van woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur.

Het spreekt voor zich dat bij een bezoek de landelijke maatregelen van het dragen van een mondkapje en de controle van de QR-code moeten worden nagevolgd.