Herken jij iemand met dementie?

Dinsdag 21 maart 2023 staat de eerste training ‘Samen Dementievriendelijk’ voor inwoners van Ridderkerk gepland in Wijkcentrum West. De training wordt georganiseerd door Dementievriendelijk Ridderkerk.

“Mensen met dementie kunnen in situaties terecht komen waarin ook u hulp kunt bieden. Daarom wil Dementievriendelijk Ridderkerk zo veel mogelijk inwoners van Ridderkerk stimuleren om de training ‘Samen Dementievriendelijk’ te volgen”, zegt Lilian Sprong, projectleider Dementievriendelijk Ridderkerk. Tijdens de training komen verschillende onderwerpen aan bod en worden vragen beantwoord zoals ‘Wat is dementie, hoe herken ik iemand met dementie en hoe ga ik met hem of haar om?’. De trainingen worden ondersteund door video’s en er is ruimte voor het delen van ervaringen. “Wij hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk Ridderkerkers de training volgen, zodat mensen met dementie zo lang mogelijk mee kunnen doen in de samenleving”.

Deelname aan de training is gratis. Aanmelden kan via 0180 – 432 350 of per e-mail: info@dementievriendelijkridderkerk.nl. De training gaat door bij voldoende aanmeldingen. De training ‘Samen Dementievriendelijk’ wordt naast 21 maart in Wijkcentrum West ook aangeboden op 18 april in de Pretoriuskerk Bolnes, 6 juni in Wijkcentrum Bolnes en 13 juni in Wijkcentrum West. Bekijk dementievriendelijkridderkerk.nl voor meer informatie.