Hoe maak je je tuin geschikt voor extreem weer?

Gemeente Ridderkerk en waterschap Hollandse Delta zijn op woensdag 20 november aanwezig in de Bibliotheek in Ridderkerk centrum met mooie voorbeelden om jouw tuin geschikt te maken voor water, mens en dier. Hiervoor werken de gemeente en het waterschap samen met Operatie Steenbreek. De presentatie is van 14.00 uur tot 17.00 uur.

Operatie Steenbreek heeft als doel om tuinen te vergroenen. Dus geen tegels, maar planten. Groene tuinen en pleinen helpen tegen extreme regen en hitte en zijn beter voor de biodiversiteit. Door bijvoorbeeld regenwater vast te houden in regentonnen kunt u later planten water geven en wateroverlast verminderen.

Via een pop-up watertuin, een klimaattafel en een bladerbak met klimaatvriendelijke maatregelen kunt u inspiratie opdoen voor uw eigen tuin. De mensen van de gemeente en het waterschap zijn aanwezig voor een leuk gesprek over klimaatadaptatie en om uw vragen te beantwoorden.

Foto: Waterschap Hollandse Delta