Inspirerende lezingen in Bibliotheek Ridderkerk

In de maand april worden er twee lezingen in de bibliotheek Ridderkerk georganiseerd. Beide lezingen zijn gratis toegankelijk.

Lezing Paul Kranendonk

Op 13 april om 13.00 uur geeft verpleegkundige Paul Kranendonk een lezing over zijn nieuwe boek ‘Het echte leven is hier’. Dit boek gaat over zijn ervaringen op de intensive care, een afdeling die door de meeste mensen wordt gevreesd. Als we iets niet bij het echte leven vinden horen, is het wel een opname op de intensive care. Bij zo’n opname is hoop een heel sterke emotie bij zowel de patiënt als bij de familie of vrienden. Benieuwd naar de ervaringen van deze verpleegkundige? Meld je aan op www.debibliotheekaanzet.nl of via de balie in de bibliotheek. Toegang is gratis.

Lezing Wim Huijser

Op 16 april om 19.30 uur neemt Wim Huijser zijn publiek graag mee in zijn boek ‘In Luiletterland’. Dit werk is een ode aan het boekenvak, van schrijver tot boekhandel. Het speelt zich, zoals de ondertitel aangeeft, af ‘tussen schrijvers, uitgevers en andere curieuze letterheren m/v/x’. Huijser staat stil bij Mulisch tot Donna Tart tot boekverbranders en zijn liefde voor de New Yorkse boekhandel Rizzoli. In zijn lezing vertelt hij over het ontstaan van dit boek en de reden waarom hij het heeft geschreven. Nieuwsgierig? De toegang is gratis, aanmelden kan via de website of aan de balie.

Wat: Lezingen in Bibliotheek Ridderkerk
Wanneer: 13 en 16 april
Waar: Bibliotheek Ridderkerk centrum
Toegang: gratis, aanmelden via www.debibliotheekaanzet.nl