Instrumentaal zomeravondconcert in Boezemkerk

Op zaterdag 9 juli 2022 wordt er weer een instrumentaal zomeravondconcert gegeven in de  Boezemkerk te Ridderkerk-Bolnes. Naast de ‘vaste musici’ Marien Stouten (orgel) en Jan Peter Teeuw (piano / orgel) is dit jaar de bekende fluitist Kees Alers te gast.

Het programma voor de avond is weer zeer gevarieerd: klassieke meesterwerken, populaire composities, virtuoze solo’s, een orgelimprovisatie op verzoek, samenzang… Kortom: een ontspannen en muzikale avond voor het hele gezin, waarin de humor zeker niet ontbreekt!

Kees Alers studeerde aan het Rotterdams conservatorium bij Raymond Delnoye. Nadat hij in 1982 cum laude afstudeerde, was hij als fluitist verbonden aan verschillende orkesten. Tegenwoordig treedt Kees Alers regelmatig in binnen- en buitenland op als solist. Op zijn 18 maakte Kees zijn eerste cd met Klaas Jan Mulder. Sindsdien is hij op meer dan 500 cd’s te beluisteren, waaronder 36 solo-cd’s. Met Jan Peter maakte Kees de goedlopende serie ‘Glory’.

Marien Stouten studeerde aan het conservatorium in Gent bij Ignace Michiels. Hij is organist in Zierikzee en Brouwershaven. Daarnaast is hij dirigent van een aantal koren. Marien werkte mee aan diverse cd-opnamen. Ook heeft hij een eigen opnamebedrijf, Animato Music Productions, en produceert hij met zijn bedrijf Voxus Organs digitale samplesets.

Jan Peter Teeuw is organist in Ridderkerk en studeerde bij Johan den Hoedt en Arjen Leistra. Van zijn hand verschenen vele bundels met bladmuziek. Jan Peter werkte mee aan diverse cd-opnamen, waaronder drie solo-cd’s, opgenomen in Bolnes, Leeuwarden en Purmerend. Samen met Marien Stouten maakte hij twee cd’s met vierhandige orgelwerken, opgenomen in Recklinghausen (D) en Dudelange (Lux), en een cd met koraalbewerkingen voor orgel en vleugel.

Het concert begint om 19:30 uur. De kerkdeuren aan de Pretoriusstraat 2 gaan een halfuur voor aanvang open. De toegang is gratis. Wel is er een collecte voor de onkosten bij de uitgang. Halverwege het concert is er een pauze met gelegenheid om wat te drinken. Tevens zullen er dan, evenals na afloop van het concert, cd’s en bladmuziek te koop zijn.