Interactieve voorlichting over slaap

Ridderkerk Langer Gezond, het leefstijlprogramma van Facet Ridderkerk, organiseert op woensdag 23 februari van 14.00 tot 16.00 uur een interactieve voorlichting over slapen. De voorlichting wordt gegeven in samenwerking met Morgana goed & gezond slapen en slaapoefentherapeut Aadje Faassen in de zaal van Burgerzaken in het gemeentehuis, Koningsplein 1.

Leefstijlcoach Cathy van Es: “Een gezonde nachtrust is heel belangrijk, maar velen van ons hebben dat niet. Uitgerust wakker worden is prettig. Moe zijn voordat de dag begonnen is, of erger nog, de hele nacht wakker gelegen hebben om wat voor reden dan ook, is erg onplezierig. Tijdens de voorlichting krijg je antwoord op vragen als: Slaap ik wel goed? Wat doet slaap voor mij? Hoe krijg ik een goede nachtrust? Wat heb ik hiervoor nodig?”

Morgana goed & gezond slapen is een slaapwinkel in Hendrik Ido Ambacht waar je terecht kunt voor informatie en advies over bedden, matrassen, kussens enz. Ook slaapoefentherapeut Aadje Faassen is aanwezig. Aadje is ambassadeur voor het thema slaap, één van de vijf thema’s van Ridderkerk Langer Gezond. “Met elkaar organiseren wij een interessante voorlichting waarin het duidelijk wordt waarom goed slapen zo belangrijk is en hoe je dat doet. Bij Morgana kun je je slaap DNA laten meten en daarmee een weloverwogen keuze maken voor een goede slaapkamerhygiëne. Hiervoor zijn tijdens de voorlichting diverse artikelen aanwezig zoals kussens, dekbedden en demonstratiemodellen van matrassen en bedbodems. Voor alle aanwezigen ligt er een kortingsvoucher klaar om te besteden bij Morgana,” vertelt Cathy enthousiast.

De voorlichting is gratis te bezoeken. Aanmelden kan via info@facetridderkerk.nl of 0180 – 432 350. Er wordt gevraagd om een coronatoegangsbewijs. Bekijk www.ridderkerklangergezond.nl voor meer informatie.