Joke Vonk-Schot exposeert weer in gemeentehuis

Joke Vonk-Schot exposeert na zes jaar weer in het gemeentehuis. Haar werk is van maandag 27 februari tot en met vrijdag 24 maart 2023 gratis te zien in de expositieruimte.

Tekenen en schilderen doet Joke al haar hele leven. Waar ze eerder geïnspireerd werd door gezichten, zijn het nu vooral kleuren die haar aanspreken. Joke: “Het multiculturele blijft mij boeien. Ter inspiratie gebruik ik meestal foto’s. Vaak gemaakt door mijzelf of bekenden tijdens reizen. Waar ik eerst vooral heel precies met potlood werkte, gebruik ik nu steeds meer pastelkrijt.”

In 2007, 2009 en 2012 is Joke met een reizend atelier mee geweest naar Gambia en Senegal. Mede daardoor raakte zij geïnteresseerd in de Afrikaanse cultuur. Het fotomateriaal van haar reis naar Myanmar in 2014 gebruikt ze ook vaak als inspiratie.

Joke werkt met verschillende materialen. Bijvoorbeeld kleur- en pastelpotlood, olieverf, inkt, stift en panpastel. Joke heeft verschillende cursussen gevolgd, zoals kalligrafie en olieverf. Ook nam zij deel aan diverse workshops, die meestal op portretten gericht waren.
Sinds 2014 is Joke deelnemer van Kunstroute Ridderkerk. Na haar expositie in het gemeentehuis is een gedeelte van haar werk te bekijken bij Galerie Imspa tijdens de Kunstroute op 22 en 23 april dit jaar.

Op de website van Joke Vonk vindt u meer informatie over Joke, haar kunstwerken en exposities.

Foto: Gemeente Ridderkerk