Katholieke Bond van Ouderen Ridderkerk zoekt leden

Katholieke Bond van Ouderen (KBO) is een belangenvereniging van en voor ouderen. KBO Ridderkerk is een plaatselijke afdeling van KBO Zuid-Holland met 55 plussers die zich actief inzetten voor haar leden op sociaal culturele activiteiten.

Na betaling van de contributie a €23,–  per jaar ontvang je een ledenpas die je toegang geeft tot diverse diensten en aankopen.

KBO Ridderkerk heeft de beschikking over belastingadviseurs die u tegen een kleine vergoeding behulpzaam kunnen zijn bij het invullen van het belastingformulier.

10 x per jaar verschijnt het KBO-PCOB Magazine  waarin voor de senioren van vandaag en morgen nuttige informatie te lezen is. Ook dit magazine ontvangt U bij lidmaatschap gratis. Iedere maand wordt er een middag georganiseerd, informatie over bijvoorbeeld erfrecht, notaris, muziek of lezingen over bijvoorbeeld De Biesbosch. Deze middagen vinden plaats in het parochiezaaltje van de Joriskerk aan de Koninginneweg.

Naast de diverse activiteiten op de woensdagmiddagen worden er ook dagtripjes per bus georganiseerd. Nog niet zo lang geleden zijn de leden naar De Orchideeenhoeve in Luttelgeest, Flevopolder geweest. Deze dag werd afgesloten met een diner in Haarzuilens. Op 30 november is er een uitje geweest naar o.a. de Nieuwe Maasvlakte waar er met een gids een rondleiding gedaan werd.

Ben je 55 jaar of ouder en lijkt het je wat? Sluit je dan aan bij KBO Ridderkerk, een leuke ploeg mensen die versterking kunnen gebruiken.

Voor informatie kunt u terecht bij Maarten van Klaveren via e-mail: vanklaveren.m@telfort.nl