Kerstmarkt in Oudheidkamer

De voorbereidingen in de afgelopen maanden en de regelmatige oproepen aan de Ridderkerkse bevolking om hun zolder, kelder of schuur aan een nader onderzoek te onderwerpen om curiosa, spellen, kerstartikelen, puzzels en sieraden af te staan aan de organisatie van de jaarlijks terugkerende Kerstmarkt van de Oudheidkamer, gaan op zaterdag 10 december tastbaar worden.

Als vanouds zullen de kramen hun vertrouwde uitstraling hebben en kunt u sfeervol verblijven in het gebouw aan de Kerksingel, dat vanaf 10.00 uur geopend zal zijn.  U kunt genieten van een kopje koffie of thee met wat lekkers en natuurlijk zal de door velen gewaardeerde erwtensoep niet ontbreken. Voor de lekkere trek zijn er ook  tosti’s, die worden geserveerd. Daarnaast worden er uiteraard de geliefde blauwkaikoeken aangeboden, die ongetwijfeld weer snel uitverkocht zullen zijn.

Alle ingrediënten zijn dan ook aanwezig om deze dag beslist langs te komen en dan tevens de huidige “Ridderkerk- Centrum vroeger en nu” tentoonstelling te komen aanschouwen.