Kerstpakkettenactie voor de Voedselbank

Vanuit de jeugdvereniging Maranatha van de Wilhelminakerk wordt een Sing-In georganiseerd voor de Voedselbank. De jeugdvereniging heeft een groot project opgezet om producten en geld in te zamelen voor kerstpakketten voor de kwetsbaren. Want niet elke bewoner in Ridderkerk kan een groot kerstdiner verzorgen vanwege financiële problemen. Of heeft gezellig allerlei familie en vrienden over de vloer.

Met deze kerstpakkettenactie kunnen niet de problemen worden weggehaald, maar wel het feest van het Licht delen. Want daar draait kerst om. Niet alleen binnen je eigen muren van je huis. Maar juist een klein beetje liefde delen met onze medebewoners in Ridderkerk. Zodat het voor iedereen een warme kerst is!

Uitvoering inzamelproject

Er is een flessenactie georganiseerd, allerlei kinderen konden flessen inleveren en het geld was dan voor deze actie. Daarnaast zijn verschillende bedrijven in Ridderkerk benaderd die uiteindelijk anoniem geld hebben gedoneerd. En daarnaast hebben allerlei mensen in Ridderkerk producten meegegeven aan de organisatie, zoals een boer die 250 kg aardappelen heeft gedoneerd.

Het mooie hieraan is, dat het niet uitmaakt of iemand komt met 1 pak hagelslag of een tas vol eten. Maar dat juist een klein beetje liefde kan worden gegeven aan de ander, zodat iedereen een figuurlijke warme kerst heeft.

Met het geld dat is opgehaald is de jeugdvereniging naar groothandels gegaan zoals de Makro en de Sligro om nog meer boodschappen te halen. Nu wordt de komende week met een groep mensen de kerstpakketten gevuld. In samenwerking met de Voedselbank Ridderkerk is de hoop om 250 mensen te bereiken met een tas vol eten. Zodat ook zij een speciale kerst kunnen hebben.

De pakketten zijn bedoeld voor mensen die het financieel niet breed hebben. Met de hoge energieprijzen, de supermarkten die duurder worden en het speelgoed dat steeds moeilijker betaalbaar wordt, wordt er een kwetsbare groep in Ridderkerk het hardste geraakt. Op 22 december 2022 worden de pakketten naar de Voedselbank gebracht en zal de Voedselbank deze gaan uitdelen.

De Sing-In is voor iedereen

De Sing-In is voor iedereen, dus kom gerust langs! Samen zingen, luisteren naar verschillende sprekers en gezellig chocomel drinken rondom het kampvuur.

Zaterdagavond 24 december 2022 bent u welkom vanaf 19:00 uur. De Sing-In begint om 19:30 uur in de Wilhelminakerk Slikkerveer.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:

Amy van Vugt: amyvanvugt12@gmail.com

Rozemarije van Beek: vanbeekrm@hotmail.com