Kinderboekenweek 2021 bij Bibliotheek Ridderkerk

De Kinderboekenweek staat weer voor de deur. De Bibliotheek Ridderkerk organiseert activiteiten tijdens de Kinderboekenweek rondom het thema ‘Worden wat je wil’.

Het maakt niet uit wie je bent of waar je vandaan komt, goed bent in rekenen of juist in tekenen, vier jaar oud bent of al tien jaar, ieder kind kan worden waar het van droomt. Beroepen als astronaut, dokter of kok… kinderen spelen vaak na wat ze willen worden. Of ze worden geïnspireerd door hun idolen of helden: een bekende zangeres, voetballer of YouTuber. Kinderboeken zijn een onuitputtelijke bron om over beroepen na te denken of te fantaseren. Tijdens de Kinderboekenweek 2021 kun je alles worden wat je wil en alvast dromen over later!

Activiteiten

De Bibliotheek AanZet Ridderkerk organiseert tijdens deze week ook verschillende activiteiten:

Quinn en Aaron leren je vloggen – Tijdens twee exclusieve Kinderboekenweek workshops van twee bekende TikTokkers leer je alles over vloggen. Wil je net als Quinn en Aaron een bekende Tiktokker worden? Kom dan zeker langs.
– Donderdag 7 oktober van 15.30 – 17.00 uur
– Vrijdag 8 oktober van 15.30 – 17.00 uur.
– Aanmelden is verplicht en deelname is gratis.

Workshop Stopmotion – In groepjes wekken de deelnemers hun dromen tot leven. Lego poppetjes en kleifiguren met de gewenste beroepen bewegen op het beeld ‘uit zichzelf’. Weet jij de mooiste droomwereld in beeld te verwezenlijken?
– Donderdag 14 oktober van 15.30 – 17.00 uur.
– Aanmelden is verplicht en deelname is gratis.

Bieb op weg – De Kinderboekenweek komt naar je toe! Samen met de Kunstbus is er een superleuk kunstzinnig programma ontwikkeld. Wat we precies gaan doen is nog een verrassing. Maar reken maar dat je met een kunstwerk en vieze vingers naar huis gaat.
– Woensdag 13 oktober van 15.30 – 17.00 uur staat de Kunstbus op het Dillenburgplein.
– Aanmelden niet nodig. Vrije inloop.

En tijdens de hele Kinderboekenweek heeft de bieb speciale VoorleesHelden te gast. Dus kom zeker even langs voor een gezellig voorleesverhaal.

Kijk voor een overzicht van alle activiteiten op de website: debibliotheekaanzet.nl/kbw