Kunstenaar Kuin Heuff komt op bezoek bij Reyerheem

Op woensdag 10 april organiseert het Servicebureau Onderwijs&Cultuur alweer de laatste culturele activiteit van het programma Cultuur Dichtbij in het Ontmoetingsplein de Reyerheem, Torenmolen 1.  De activiteit Kunstenaar op locatie met Kuin Heuff start om 14.00 uur en duurt tot 15.30 uur. U bent van harte welkom, de activiteit is gratis te bezoeken.

Kunstenaar op locatie met Kuin Heuff

Kunstenaar Kuin schildert portretten op papier en zet daarna het mes in. Ze neemt werk mee en gaat aan de slag. Komt u kijken hoe zij een portret verandert in een kantwerk van lijnen? Aanmelden vooraf is niet nodig, u bent welkom op woensdag 10 april in de Reyerheem.

Wereldverhalen met Alexandra van Dongen

In maart was Alexandra van Dongen op bezoek in de Reyerheem en Gasterij de Ontmoeting, zie foto boven. Alexandra is kunsthistoricus en conservator in het Boijmans in Rotterdam. Zij heeft een lezing gegeven over kunst die door de jaren heen vanaf 1888 van Rijsoord is gemaakt. Over de klederdracht, vlasverwerking, klompenmaken en het dagelijkse leven. Van over heel de wereld zijn schilders naar Rijsoord gegaan om daar te gaan schilderen. Deze schilderijen hangen nu ook overal in Europa, maar ook in Amerika. Het was een zeer interessante middag met herkenning en verwondering bij veel belangstellenden.

Cultuur Dichtbij Ridderkerk
‘Kunstenaar op locatie’ en ‘Wereldverhalen met Alexandra’ zijn onderdeel van Cultuur Dichtbij, een samenwerkingsverband tussen de Reyerheem, Gasterij de Ontmoeting van de Riederborgh en het Servicebureau Onderwijs&Cultuur waarbij inwoners uit Ridderkerk elkaar ontmoeten via diverse cultuurdisciplines. Cultuur Dichtbij wordt mogelijk gemaakt met de steun van de Stichting Fonobori. Cultuur Dichtbij, een middag waarbij oude verhalen herleven en nieuwe herinneringen gemaakt worden.