Kunstroute Ridderkerk 2021 afgelast

De Kunstroute 2021, die volgend weekend op 29 en 30 mei gehouden zou worden, is vandaag geannuleerd.

,,Wij moeten u helaas mededelen dat de Kunstroute Ridderkerk 2021 niet door mag gaan. Wij hopen u volgende keer weer te mogen verwelkomen op onze exposities”, aldus de Kunstroute Ridderkerk.

Vol enthousiasme was het bestuur van de Kunstroute Ridderkerk afgelopen winter van start gegaan met de voorbereidingen van de Kunstroute 2021. Door intensief contact met de gemeente Ridderkerk en gesterkt door het enthousiasme van die kant heeft het bestuur begin mei 2021 gegokt dat de Kunstroute eind mei door kon gaan. Helaas zijn er op dit moment geen positieve veranderingen gekomen in de huidige coronamaatregelen. Hierdoor is besloten om de Kunstroute te annuleren. “We hebben gegokt en verloren, maar we zijn zeker niet verslagen. Inmiddels zijn er al weer plannen in de maak voor een volgende keer en wellicht is dat eerder dan u denkt !”, aldus het bestuur.

Het doel van de Kunstroute Ridderkerk is om belangstellenden – in het bijzonder de inwoners van Ridderkerk en belangstellenden uit de omstreken – in aanraking te brengen met beeldende kunst. Oorspronkelijk zou verspreid over 5 locaties bezoekers kennis maken met schilderkunst, beeldhouwkunst, grafiek keramiek, sieraden, foto’s, hoeden en glaskunst.

Meer informatie op de website van de Kunstroute.